Mijn opa's cameraverzameling


Hier komt 'ie dan, mijn eerste blogpost op dit blog. Feedback, positief en negatief, is fijn!
(English below)

Het eerste deeltentamen is achter de rug, en dat betekent dat ik weer even wat tijd heb voor de dingen die ik het allerleukst vind. Toen mijn tante vorige week met een tas camera's aan kwam, "Gevonden bij oma in de garage, ze zijn van opa geweest", was ik dol enthousiast. Door de pagina's inspanningsfysiologie die ik  in de afgelopen paar dagen door moest werken had ik tot vandaag nog geen tijd gehad eens echt goed naar de camera's te kijken. Maar zodra ik vanmiddag thuis kwam ging ik naar zolder en haalde de tas tevoorschijn. Bij het uitpakken van de camera's viel ik van de ene verbazing in de andere. Niet alleen zaten er oude camera's bij, maar ook de gebruiksaanwijzingen (ja, álle gebruiksaanwijzingen) zaten netjes ingepakt. Zo vond ik ook een groot aantal flitslampjes en flitsers, grotendeels gebruikt in combinatie met de twee polaroid's. Vet! Ook al weet ik niet of de camera's het nog doen (dit ga ik zeker eens uitzoeken, zijn de handleidingen toch nog ergens goed voor), het is een hele aanwinst en een mooie herinnering aan mijn opa.

Popular brownie takes 620 kodak film: 1937

Oh ja, een mooie bijkomstigheid; twee van de camera's zitten nog in hun (originele?) camerahoes :)




Een polaroid van Swinger uit 1965/1970, met gebruiksaanwijzing op de achterkant. Super handig!


1977, iets later, en met de originele flitser. En natuurlijk; de handleiding

Al bijna de moderne digitale camera (2003): een Kodak EasyShare cx6200, met 'color science inside'





Volgens mij is het wel duidelijk dat mijn opa een groot fan van Kodak was


And for the non-Dutchies:
Here it is, my first blogpost on this blog. Feedback is always welcome ;)

I completed my first test, which means I have some time again for the things I really love. When my aunt brought a bag with old camera's with her last week, "I found them in the garage of grandma's appartment", I was super enthousiastic. But since I had to work through quite some pages of movent physiology, I just couldn't find the time to take a better look at the camera's. So when I came home from college, the first thing I did was go upstairs and take out the bag. Unpacking the camera's I got more and more enthousiastic. Not only old camera's, but also manuals (yes, all of them) and flash units were neatly packed. Cool! Even though I don't know if any of them still works (which I will difinitely find out some time), it is a great collection to have in possession and the best thing I have of my grandpa.

Comments

Popular Posts